Wywiad z pisarką Pauliną Hendel

1. Jaka jest Twoja ulubiona postać ze Żniwiarza i dlaczego? Odpowiedź autorki: Moją ulubioną postacią jest zdecydowanie doktor Waldemar. Pisanie o nim stanowiło dla mnie dużą rozrywkę i oderwanie się od ciągłych walk z demonami. 2. Co zainspirowało Cię do napisania pierwszej książki? Odpowiedź autorki: Odkąd pamiętam, zawsze chciałam pisać. Czekałam tylko na ten właściwy moment, żeby zacząć swoją pierwszą powieść. 3. Jaka jest książka, którą najdłużej pisałaś i jak długo ją tworzyłaś? Odpowiedź autorki: Najdłużej, bo około dziesięć miesięcy, pisałam Strażnika. Była to moja pierwsza książka i nie wiedziałam, czy jakiekolwiek wydawnictwo będzie nią zainteresowane. Miałam wtedy też dużo na głowie i bardzo mało czasu wolnego. 4. Czy utożsamiasz się z jakimś bohaterem? Jeśli tak to jakim? Odpowiedź autorki: Z żadnym bohaterem się nie utożsamiam. Staram się tworzyć postacie tak, aby rozumieć przyczyny ich postępowań, ale jednocześnie trzymam pewien dystans. 5. Czy historia Magdy i Pierwszego doczeka się kontynuacji w którymś z nowych tomów? Odpowiedź autorki: ‘’Żniwiarz’’ to zakończona seria, ale kiedyś chciałabym wrócić do losów Magdy i Pierwszego. Czy to się jednak uda? Czas pokaże. 6. Jaka jest najlepsza książka jaką przeczytałaś? Odpowiedź autorki: Trudno mi zdecydować się na jedną książkę, ale na pewno byłaby to jedna z powieści Terry'ego Pratchetta. 7. W jakim wieku zaczęłaś pisać książki? Odpowiedź autorki: Pierwsze próby pisarskie podjęłam jak tylko nauczyłam się pisać. Lecz za pierwszą powieść zabrałam się dopiero pod ukończeniu studiów. 8. Co jest Twoją pasją oprócz pisania? Odpowiedź autorki: Nie wiem jak to się dzieje, ale od kilku lat wciąż brakuje mi czasu na cokolwiek innego niż pisanie, ale gdy tylko znajdę wolną chwilę, zajmuję się produkcją domowych mydełek. 9. W jakim gatunku literackim nie potrafiłabyś napisać książki? Odpowiedź autorki: Nie widzę siebie jako autorki romansów. 10. Które miejsce z Twoich powieści chciałabyś odwiedzić? Odpowiedź autorki: Nawię, bo to jedyne miejsce, którego nie znajdzie się na mapach. 11. Wiemy, że w Żniwiarzu jest dużo wątków z mitologii słowiańskiej. Gdzie po raz pierwszy się z nią spotkałaś i czemu właśnie ona jest głównym tematem Twoich książek? Odpowiedź autorki: Mitologią słowiańską interesowałam się już w szkole podstawowej i uważam, że nadal za mało się o niej uczymy. A przecież jest ona co najmniej tak samo, o ile nie bardziej, interesująca jak mitologia grecka, czy nordycka. Dlatego chcę ją przybliżyć czytelnikowi, a może nawet skłonić do poszukiwania o niej więcej informacji. 12. Czy interesujesz się jeszcze inną mitologią oprócz słowiańskiej? Odpowiedź autorki: Kiedyś zaczytywałam się mitologią grecką i rzymską. Teraz jednak całkowicie pochłonęła mnie słowiańska. 13. Czy sama wymyślasz tytuły książek? Odpowiedź autorki: Raczej sama wymyślam tytuły książek, choć czasem wspieram się pomysłami redakcji i mojej rodziny. 14. Skąd się pojawił pomysł na serię Żniwiarz? Odpowiedź autorki: Chciałam ożywić dawne wierzenia w świecie takim jak nasz. A Żniwiarz to odpowiedź na pytanie: co by było, gdyby demony z ludowych opowieści żyły wśród nas. 15. Jaki jest twój ulubiony stwór słowiański? Odpowiedź autorki: Zdecydowanie wampir. Jest o nim mnóstwo podań i historii ludowych, bo to właśnie morderczy stwór wstający w nocy z grobu chyba najbardziej przerażał naszych przodków. Wywiad przeprowadziła uczennica kl. 6b Amelia Ratajczyk

Komentarze